Het Hartjesbos

Op zaterdag 1 juni gaan wij struinen door het Hartjesbos(ch). En met struinen bedoelen wij dat het aan een ieder is om de ogen open te houden en stil te blijven staan bij al het moois wat het Hartjesbos te bieden heeft. En dit zal zeker je ogen open doen gaan. Enige bijzondere planten die er voorkomen zijn Gagel, Kleine Zonnedauw, Rietorchis en de Moerashertshooi.

Kort iets over het Hartjesbos: In het noordelijke deel zijn er heideveldjes en met houtwallen omgeven vloeiweiden die vroeger met beekwater werden bevloeid. Deze zogeheten vloeiweiden behoren tot de ‘topnatuur’ van Nederland en vallen daarmee onder de regeling Natura 2000.

Dit is een terrein van Landschap Overijssel waar wij een vergunning voor hebben. Hierdoor gelden er regels die op andere locaties niet van toepassing zijn. Wij dienen bij elkaar te blijven, niet uit te waaieren en een ieder dient zich aan te melden. De hoeveelheid mensen die mee mogen is begrensd. Tevens is het noodzakelijk dat iedereen blijft tot de einde van de excursie. Dus niet halverwege vertrekken en alleen door dit terrein wandelen. Dit gezegd hebbende gaan wij uit van een bijzondere excursie in een mooi stukje Twente. Is jouw interesse gewekt? Sluit je bij ons aan op onderstaand tijdstip.

Datum: 1 juni 2024Starttijd: 10.00 uurEindtijd (omstreeks): 12.45 uur
Ondergrond: wij gaan van de paden af. Dus stevige schoenen (laarzen) gewenst en goed ter been.
Kosten: Vrienden van DMF/RMT: Gratis; KNNV-leden: Gratis; Niet- leden €5,-
Aanmelden via secretaris@enschede.knnv.nl
Startpunt: IJzeren hek aan Vliegveldstraat GPS: 52.278425, 6.864500 Parkeren is mogelijk.
Vrienden van DMF/RMT dienen hun lidmaatschapskaart mee te nemen.Telefoon (gedurende dag van de excursie): 06-25 43 00 75Meer informatie: https://enschede.knnv.nl Foto’s: Martin Hoek
za 1 juni 2024 van 10:00 tot 12:45

IJzeren hek aan Vliegveldstraat