Stinzenplanten in het Ledeboerpark

Op het Wageler en in het Ledeboerpark leven honingbijen, maar ook veel wilde bijen. Er zijn maar liefst 359 soorten wilde bijen die het zonder imker moeten doen. Wilde bijen voeden zich met stuifmeel en nectar en hiervoor hebben ze veel bloemen nodig in de buurt van hun nestplek.

Wilde bijen zijn er in alle soorten en maten en ook hun leven ziet er verschillend uit. Zo zijn er hommelsoorten van 2 cm, terwijl de zwart glimmende maskerbijtjes maar 0.4 cm zijn. De ene bij nestelt in holle stengels, muurspleten of dood hout, terwijl de andere zelf gangetjes graaft in de grond.

Terug naar de bloemen die voor de voeding zorgen. Is er voldoende te eten voor de wilde bijen in april. Dat willen weten en daardoor gaan wij de bijenroute wandelen die op het Wageler en Ledeboerpark is aangelegd.

Wil jij mee inventariseren? Zie hieronder voor de relevante informatie.

Datum: 6 april 2024Starttijd: 10.00 uurEindtijd: 12.00 uur
Kosten: Vrienden van DMF/RMT  gratis; KNNV-leden: Gratis; Niet- leden €5,-Vrienden van DMF/RMT dienen hun lidmaatschapskaart mee te nemen.Startpunt: Ledeboerpark
Van Heeksbleeklaan 68
Lammerinkswönner