Vogelgeluiden Haaksbergerveen

Zingende vogels in het voorjaar!

Klinken vogelgeluiden als muziek in je oren? Dit kan kloppen want er wordt ook gezegd dat de zang van vogels de muziek voor de wandelaar is.

Vorig jaar hebben wij drie excursies gedaan waarbij het luisteren naar vogelgeluiden ons hoofddoel was. Is hier iets van blijven hangen? Vandaag gaan we inventariseren wat hiervan is blijven hangen in onze herinneringen.

Een andere gebeurtenis van afgelopen jaar is de introductie van de Vogelgeluiden app Merlin van The Cornell Lab. Een app die je vertelt welke vogels aan het zingen zijn in de buurt van waar jij staat. Deze twee ontwikkelingen moeten er toch voor hebben gezorgd dat we vandaag met experts op stap gaan. Toch!

Expert, of geen expert, iedereen is welkom op deze vogelexcursie waarbij wij in ieder geval de volgende vogels hopen te horen: Koekoek, de Dodaars, de Boomvalk, de Zwarte Specht en de Buizerd. Rond deze tijd vorig jaar is ook de Waterral gespot. Zullen we net zoveel geluk hebben? En als laatste optie: de Adder. Zal die actief zijn?

Wil jij erbij zijn? Zie hieronder voor de relevante informatie.

Neem je verrekijker mee!

Datum: 20 april 2024Starttijd: 10.00 uurEindtijd: 12.00 uur
Kosten: Vrienden van DMF/RMT  gratis; KNNV-leden: Gratis; Niet- leden €5,-Vrienden van DMF/RMT dienen hun lidmaatschapskaart mee te nemen.Startpunt: Parkeerplaats bij de kruising Wennewickweg en Stratersdijk (Haaksbergerveen) GPS: 52.1212, 6.7908
Ondergrond: Dit zullen grotendeels verharde paden zijn.Telefoon (gedurende dag van de excursie): 06-25 43 00 75Meer informatie: https://www.enschede.knnv.nl